ljupa dikter kanske är min grej

Om jag hade varit en regndroppe nu hade jag fallit från ett från ett stort fluffigt rosa moln. Jag hade landat på din kind, bara för att känna hur dina tårar faller.

För jag  tror inte att dina tårar kan falla

Men skulle hoppats på att du torkade bort mig med baksidan av din hand, och inte lät mig fortsätta falla för att du sedan skulle trampa på mig.

Jag hade hoppats att du skulle ta fram ett paraply, så att det inte skulle rinna ner fler droppar för din kind.

 Men känner jag dig rätt så hade du sprungit runt i regnet, försökt fånga alla regndroppar med din tungspets och inte alls brytt dig om att en droppe hamnade på din kind. Du hade låtit mig falla och sedan hoppat på mig, bara för att fånga in en ny droppe med din röda tunga.

Men jag är ingen regndroppe, och när jag ser dig med någon annan det är då jag trillar ner från mitt rosa fluffiga moln och blir söndertrampad, det är då jag ligger på asfalten och väntar på att bilarna ska platta till mig en gång för alla och det är då jag undrar varför gud inte gjorde asfalt av mig från början.

2010-05-30 @ 21:11:43 Babbel Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0